Passa al contingut principal

Carta oberta al batle de Felanitx


ASSEMBLEA DE DOCENTS DE L’IES FELANITX

Excel·lentíssim Senyor,
 A hores d’ara, la majoria de la població del municipi ja deu saber que el passat 8 de novembre el seu vot a l’Assemblea de Batles de Mallorca va contribuir a desestimar una moció en contra del TIL. Aquesta votació havia de ser una plataforma per transmetre l’oposició de la ciutadania cap a la política lingüística del govern en l’àmbit de l’ensenyament, oposició que s’havia expressat democràticament en els plenaris municipals a través de diferents mocions.

Recordem que 37 municipis mallorquins han aprovat mocions contra el fons i/o la forma d’aquest projecte. Recordem, també, que la plenària de l’Ajuntament de Felanitx de dia 7 d’octubre va aprovar una moció sobre el TIL que instava la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats a actuar amb consens i sense precipitacions i a adoptar una planificació lingüística adaptada a l’entorn, en què es respectàs la decisió dels consells escolars i els projectes lingüístics de cada centre.
És possible que el contingut d’aquesta moció no l’obligàs a vostè a votar a favor de la redacció exacta de la moció de l’Assemblea de Batles de dia 8, però sí que consideram que l’obliga a prendre les diligències perquè no quedi en paper banyat (com ha passat fins ara). Vostè, com a batle de Felanitx i com a membre significat del partit que governa i impulsa el TIL, ha de prendre mesures urgents i visibles perquè la Conselleria adopti un model lingüístic consensuat, flexible i respectuós amb l’opinió dels centres.

En aquests moments la implantació del TIL en els centres educatius de Felanitx està provocant un cert caos i desconcert, que obstaculitza la formació dels nostres nins i joves. Dia 7 horabaixa, els col·lectius de pares i mares li ho van transmetre en una concentració. Vostè en persona es va solidaritzar de paraula amb el seu malestar. Les paraules, però, se les enduu el vent. Reaccioni immediatament. És l’hora dels fets, reals i palpables. És l’hora que vostè actuï i faci sentir l’opinió del poble que representa davant qui faci falta i on faci falta.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'