Passa al contingut principal

Dia de Sant Valentí



VENDA DE FLORS I CORS



Alguns alumnes del centre varen aprofitar el dia de Sant Valentí per posar a la venda productes elaborats seus com flors i galetes dolces en forma de cor per aconseguir alguns doblers per al viatge d'estudis (4t d'ESO) o revertir-los en la seva pròpia producció (Jardineria i floristeria). A continuació, un alumne d'aquest cicle n'explica l'experiència.

CAMPANYA DE SANT VALENTÍ 2014

El grup de segon de Jardineria i Floristeria vam decidir dur endavant la campanya de Sant Valentí amb la venda de roses com ja és tradició a l'Institut. Cal tenir en compte que per als floristes professionals, aquesta és una data important pel que fa al volum de feina i ingressos a principis d'any. Aquesta activitat entra en el temari perquè hem d'aprendre a organitzar treballs específics per a aquestes ocasions i, a la vegada, divertir-nos i fer que els alumnes “clients” també es diverteixin amb motiu d'aquesta celebració.

El mestre ens va fer planificar totes les tasques amb unes setmanes d'antelació: pensar en quins podrien ser els productes a vendre, com determinar-ne els preus, com organitzar la feina i com encarregar la comanda de materials. També vam fer uns assajos dels possibles productes a vendre i de les maneres d'exposar i oferir els nostres treballs. Teníem pensat d'elaborar unes bosses ben "xules" amb pètals de rosa per a què els compradors poguessin muntar un escenari ben romàntic i apassionat com a regal per a l'ésser estimat. Finalment, ens vam decantar per unes roses individuals ben treballades i uns rams de mà senzills amb roses com a flor principal.


Se'ns va encomanar que realitzàssim la preparació de les roses davant el públic (enlloc de treballar al taller) i això no és fàcil. Per a tenir-ho tot enllestit, abans de l'allau d'alumnes àvids d'adquirir una flor per a regalar, havíem de tenir una carretada de materials en el punt de venda que havíem arreglat: roses condicionades, fulles d'acompanyament, embolcalls, etiquetes, caixa enregistradora i totes les eines necessàries i ben esmolades. A la paradeta que vam muntar vam decidir fer treball en cadena i, tot i que va costar trobar el ritme adequat, vam aconseguir treballar de forma ordenada i eficaç.

Els “clients” semblaven molt contents amb la seva adquisició i és que les roses estaven molt bé i a bon preu. Tots sabem que regalar una rosa expressa bons sentiments. La majoria dels compradors van ser els alumnes més joves. Hi havia parelles que es regalaven mútuament una rosa i també grups de nines que se les regalaven entre ells entre rialles i complicitats. Alguns demanaven que féssim de repartidors duent el regal a les aules, però no els van deixar per no interrompre les classes; així i tot, va anar molt bé ja què alguns es van haver d'espavilar i treure's l'empegueïment de damunt!

Ens quedam amb una bona sensació al comprovar la bona rebuda de la nostra feina per part de tots els alumnes i alguns professors.

Ignasi, Joan, Llorenç i Manel.
2n del CFGM de Jardineria i floristeria
IES Felanitx














Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'