Passa al contingut principal

Avaluació

AVALUACIÓ


 
Hem arribat a la fi del curs 13-14, difícil, incert, verd i ple d'adversitats, però també d'accions que ens han cohesionat entre nosaltres i amb altres col·lectius de dins i de fora del món educatiu.
Ens agradaria, en aquesta ocasió, comentar la situació del blog, ara un poc més consolidat que quan va néixer. Hereu de la revista NO DIGUIS DOIS, i amb el mateix nom, no compleix ni ho pretén els mateixos objectius. Si la revista perseguia ser el producte periodístic elaborat amb la participació de tota la comunitat educativa, sobretot dels alumnes, el blog, per la seva immediatesa i actualitat no hi pot comptar de la mateixa manera. Sí que ha estat el lloc de publicació de les seves fotos, dels seus articles d'opinió, de ressenyes sobre llibres i de creacions artístiques (literàries, plàstiques, audiovisuals, musicals...).
Hi ha qui diu que si encara hi hagués la publicació en paper, es llegiria més. És possible. La realitat és que el món, els interessos i la manera de comunicar-nos han canviat molt i el blog hi està en concordança. Quan entram a l'apartat d'estadístiques, ens adonam que hi ha algú que el mira. L'historial ens diu que, a l'hora de redactar aquesta entrada, hi ha hagut 14.085 visualitzacions en total des de la seva creació. N'apareixen des d'Estats Units, de Rússia, de Canadà i del molts altres llocs d'Europa. No està gens malament.
En comprovar quins han estat els articles més visualitzats durant aquest curs, observam que de les ENTRADES la més visitada ha estat la Carta oberta al batle de Felanitx, de 16/11/2013, seguida de Copien els nostres alumnes?, de 13/03/2014 i de La Garangola III, de 18/05/2013. Quant a les PÀGINES, no hi ha dubte que, amb molt avantatge, les fotos han tengut un major nombre de visitants.
També pensam que ha millorat la presència del blog des de la col·locació de l'ordinador específic a la sala de professors.
Compleix una funció el blog? Pensam que sí. Imprescindible? Gens! 

El que sabem cert, però, és que contribueix, com una peça més, a deixar constància de tot o quasi tot el que passa relacionat amb la nostra comunitat. Quina il·lusió que ens fa pensar que d'aquí vint o trenta o quaranta anys algú podrà clicar l'any 2014 i veure les cares de la gent que va protagonitzar aquesta època escolar tan i tan especial.
Bones vacances i fins al curs que ve.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'