Passa al contingut principal

Dos primers premis "Indaga en astronáutica"

CIÈNCIA EN ACCIÓ
BARCELONA



El nostre viatge no va començar el 3 d'octubre, sinó molt abans, abans de l'estiu. Al curs de 1r de Batxillerat, tres grups de tres persones de la classe D vam decidir fer un treball voluntari per a l'assignatura de Física i Química impartida pel professor Antoni Salvà. Quedàrem molts i molts horabaixes i hi vam dedicar hores incomptables de recerca, per tant, quan vam saber que els nostres tres grups havien estat seleccionats com a finalistes, va ser un goig molt gros, perquè el nostre treball havia portat els seus fruits i perquè ens n'anàvem junts tres dies a la capital catalana.
Presentàrem els treballs “Com fer vi a l'espai”, del grup format per Sara Obrador Lafargue, Miquel Mestre Puig i Carlos Badiola Hünteler i “Cultius hidropònics” per Adrià Thelen Garrido, Ramon Angosto Artigues i Vicenç Xavier Vicens Sans a la modalitat de “Indaga en astronàutica” i a la modalitat de “Indaga en astronomia” vam presentar “L'exoplaneta Kepler-22b”, Margalida Puigserver Roselló, Sara Obrador Lafargue i Inés Obrador Lafargue.


El viatge començà intensament...i prest. A les set tots érem, amb Antoni Salvà, a l'aeroport. Llavors, el dia s'encadenà molt ràpidament, igual que passà amb els altres, vam descobrir l'alberg i el CosmoCaixa i la caminada de mitja hora per arribar-hi (que en certs moments de debilitat i cansament del viatge férem en taxi). L'ambient al CosmoCaixa era increïble, gent de tot Espanya i també de fora, de totes les edats i presentant treballs i experiments de tots els camps científics. A més, tinguérem accés lliure a les instal·lacions els tres dies.
Durant aquests tres dies vam poder degustar tota casta de menjars a diferents restaurants (dels quals ens quedaran records millors i pitjors...), vam viure la nit nocturna barcelonina, vam visitar aquesta ciutat increïble i simplement, passar temps junts i riure, riure molt. Perquè no érem tres grups, allà en fèiem un.
El darrer dia també vam tenir l'oportunitat d'assistir a la conferència de Tomàs Molina, conegut per ser l'home del temps de TV3.
El resultat d'aquests tres dies, a més d'haver fet relacions amb alumnes i professors d'universitat, van ser el primer lloc per als dos grups que es presentaren a la modalitat de “Indaga en astronàutica”, premi que inclou un viatge a Madrid i visitar les instal·lacions aeroespacials.
Segurament d'aquí a uns anys no recordarem ni el nom de l'alberg ni tant sols el del nostre treball, però no pos en dubte que els “Hola peix” d'en Miquel o les “vivendes unifamiliars” de n'Adrià (cabotades èpiques del nostre cap de setmana) quedaran gravades dins les nostres memòries per sempre.

                          Inés Obrador Lafargue
                             2n Batxillerat D



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'