Passa al contingut principal

El tabac, l'alcohol... a 4t d'ESO


EL TABAC, L'ALCOHOL I ALTRES DROGUES
 A 4T D'ESO B 

     Toni Xavier Adrover Vidal

   Abdelkabir Bittich                                                    




Tots estam d'acord que la majoria de persones han provat algun tipus de beguda alcohòlica o han fumat alguna vegada; segons diversos estudis cada generació comença més prest a prendre aquest tipus de substàncies. La majoria dels adolescents que ingereixen aquestes drogues només ho fan per diversió o per guanyar popularitat. Per demostrar aquests fets hem realitzat una enquesta a vint-i-dos alumnes de 4t d'ESO, per conèixer amb exactitud quin tipus de substàncies prenen i amb quina freqüència.


Segons els resultats de l'enquesta, setze dels enquestats asseguraven haver provat alguna vegada algun tipus de beguda alcohòlica, mentre que la resta han contestat de forma negativa, això demostra que, com ja hem dit abans, cada vegada es comença més prest a consumir les anomenades drogues.
 Aquestes atempen contra la salut de qualsevol persona, alguns d'una forma més imminent i altres d'una forma més prolongada, això fa que donem pas a la següent qüestió: Amb quina freqüència prenen aquest tipus de substàncies?

La majoria dels alumnes que han contestat aquesta pregunta han verificat que només beuen a les festes, mentre que una minoria ha afirmat que no ho fan mai. Cal pensar que de moment per a ells no és una addicció, només una forma d'entreteniment i de passar una bona estona amb els amics. Els licors amb més sortida per als joves d'avui dia són el ron, el vodka i la ginebra que alternen amb refrescs com per exemple: Coca Cola, Fanta, etc, el que fa que rebaixi l'efecte de l'alcohol. Per una part, en certes ocasions aquestes begudes ajuden al fet que l'alcohol no afecti en accés el sistema neurològic, però per una altra banda la mescla d'una beguda alcohòlica amb la d'un refresc pot provocar una sobreexcitació i en casos extrems pot acabar amb un coma etílic.


Deixant de banda l'alcohol i els seus problemes, donam pas a la segona part de l'enquesta: Realment hi ha addicció a la marihuana o al tabac?


Més de la meitat dels enquestats han assegurat que en consumeixen esporàdicament o a les festes, un 40% mai i uns pocs sempre. Si haguéssim d'establir uns paràmetres entre la gent que fuma de forma diària i la gent que no fuma mai, podríem considerar que només una minoria hi estan enganxats. 

La droga més sol·licitada entre els joves és sense cap dubte la marihuana, seguida del tabac i d'altres substàncies que desconeixem. N'hi ha tantes i de tant diverses que en un simple informe no es podrien redactar.


Finalment farem referència a una minoria d'alumnes que ens han contestat de forma positiva i a la vegada sincera, sobre el consum d'altres drogues.



En conclusió, la majoria de persones d'aquesta classe són persones que només consumeixen drogues a les festes.  La meitat  ho ha fet en excés alguna vegada però en general saben controlar-se. A l'hora de fumar són persones bastant actives en aquest aspecte ja que més de la meitat ha assegurat haver fumat alguna vegada, encara que només 3 persones ho fan sempre, mentre que 10 no ho han fet mai. Per acabar cal destacar que només dues persones han provat altres tipus de drogues.




Resultats de l'enquesta 
en forma de gràfics.



 
1. Prens cap tipus de beguda alcohòlica?



2. Amb quina freqüència prens aquest tipus de begudes?


  1. Quin tipus de begudes alcohòliques sols beure?





4. T'has engatat mai?






  1. Has fumat mai?













6. Amb quina freqüència sols fumar?








7. Quines substàncies sols fumar?


8. Has consumit mai cap altre tipus de droga?





Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'