Passa al contingut principal

L'esport a 4t d'ESO

ELS ALUMNES DE 4T D'ESO S'AUTOANALITZEN

Els alumnes de 4t d'ESO, a l'assignatura de Llengua catalana, han estudiat el tema de l'informe. Per això, com a pràctica, han elaborat una sèrie d'enquestes sobre temes variats. Cada grup ha contestat les preparades pels seus companys i en grups diferents les han analitzat per després elaborar un informe. Els temes han estat els següents: l'esport, el tabac i altres drogues, la música, els estudis, l'habitatge, la família, la roba...
Anirem mostrant aquí alguns dels informes més representatius. 


L'ESPORT QUE FA 4rt D'ESO B 
Margalida Adrover Riera
Caterina Contestí Escribano



Hem fet una enquesta sobre l'esport que practica la nostra classe, 4t d'ESO B, demanant algunes preguntes que nosaltres vàrem preparar.

Amb aquesta enquesta que hem realitzat podem saber que un 20,8% dels alumnes no realitzen cap esport i al 12,5% d'alumnes els agradaria realitzar-ne algun.

Hem realitzat un gràfic amb la informació dels esports que practica 4t B.






  
Sabem que dels alumnes que practiquen esport, el 71,4% competeix mentre que el 28,5% ho fa pel seu compte. També hem comprovat que el 29,4% d'aquests s'hi dediquen menys de tres hores, el 58,8% més de tres hores i l'11,7% ho fa cada dia.
Per saber quant temps fa que practiquen aquesta activitat esportiva hem fet el següent gràfic:











Amb aquest gràfic hem observat que la majoria dels companys que fan esport van començar a realitzar-lo fa entre 7 i 9 anys.

Amb les informacions obtingudes hem pogut saber que a un de cada sis alumnes no li agradaria dedicar-hi més temps, així i tot el 100% estan d'acord que és necessari practicar esport a la nostra edat. El 56,5% ens aclareixen que han tengut algun tipus de lesió practicant algun tipus d'esport. 

 
En general els alumnes coincideixen en els avantatges i inconvenients de realitzar activitats esportives:




AVANTATGES
INCONVENIENTS
Tenim una bona forma física
Hi ha riscs a lesions
Una vida saludable
Perdem temps d'estudi
Desconnectam de l'estudi
Gastam esforç
Passam temps amb els amics


En canvi, a l'hora d'elegir quin és el seu esportista preferit no hi han estat tant d'acord, la majoria a coincidir han estat quatre alumnes que han citat Leo Messi el futbolista del Barça, i els altres més populars entre els alumnes han estat, Ruddy Fernández, Lebron Jones i Usain Bolt.

En conclusió, som una classe d'alumnes que majoritàriament practicam bastant d'esport, amb algunes excepcions, però amb una vida saludable i una mentalitat positiva i adequada.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'