Passa al contingut principal

L'habitatge a 4t ESO A

ELS DIFERENTS TIPUS DE CASES
   
Marina Obrador Obrador
Biel Fiol Rigo


Amb l'objectiu de conèixer com viuen i les principals característiques de la llar dels alumnes de 4t A, hem fet un estudi que aclareix els trets essencials de la situació estudiada.
A continuació oferim els resultats més rellevants extrets de l'enquesta realitzada entre els vint-i-set alumnes de la classe.
En primer lloc, cal ressaltar que, tot i que l'institut està ubicat a Felanitx, només el 22% dels alumnes hi viuen. Destaca que els 37% dels alumnes procedeixen de Portocolom. La resta viu en altres nuclis del municipi, com Cas Concos i S'Horta (11%, respectivament). També hi ha alumnes que procedeixen d'altres municipis: hi ha alumnes, per exemple, de Calonge i Cala d'Or (19%).
Una dada significativa és que el 89% dels alumnes viuen en un habitatge propi, mentre que només l'11% viu en un de llogat. Podem afegir que un 78% dels alumnes viuen al casc urbà mateix, mentre que el 22% viuen a fora vila. D'altra banda, un 70% de les famílies gaudeixen d'un segon habitatge, en què passen principalment els estius (50%).
En segon lloc, hem analitzat les perspectives de futur pel que fa a l'habitatge que tenen els alumnes. Podem afirmar que molts d'ells tenen expectatives de canvi. Un 85% afirma que preveu canviar-se d'habitatge en el futur, mentre que un 78% compta de canviar-se també de localitat.
En tercer lloc, hem estudiat quins són els trets més destacables dels habitatges. Quant a la mida, un 55% viu en un habitatge de més de 100m²; un 33%, en un habitatge d'entre 75 i 100m²; un 12% viu en habitatges de menys de 75m².
En aquests habitatges, hi conviuen un nombre diferent de persones. En general, predominen les famílies formades per tres o quatre membres (de tres, el 37%; de quatre, el 44,4%).
Un 85% dels alumnes assegura que posseeix una habitació pròpia. D'altra banda, només un 19% no té una zona d'estudi adequada.
En quart lloc, i pel que fa a les comoditats de què les famílies gaudeixen a casa, un 71% tenen entre dos i tres banys a casa.
Quant als electrodomèstics, tothom té gelera i rentadora. Els electrodomèstics més habituals, amb més d'un 90% de famílies que en tenen, són el microones, la conservadora i l'ordenador. A continuació, amb un 84%, hi trobam la calefacció. Altres electrodomèstics, com el rentaplats o l'assecadora, són menys habituals (aproximadament, en tenen un 65% de les famílies, respectivament).
En conclusió, podem deduir que la majoria d'alumnes de 4t tenen un bon nivell de vida respecte del tipus d'habitatge i que no presenten mancances pel que fa a cobrir les necessitats més bàsiques per a viure amb dignitat.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'