Passa al contingut principal

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D 
OPINEN SOBRE 
MEMORIAL DE TABARKA



Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka. En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D.

Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)
 
M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado)


Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d'aventures. M'he sentit més identificada amb en Gunhar perquè ajuda  les persones. El que més m'ha agradat ha estat quan en Gunhar va voler ajudar  n'Ismael i  es va convertir en el seu pare. La part que menys m'ha agradat és quan n'Aben Yusuf va obligar  en Gunhar a lluitar. (A.M.Nicolau)

Al principi trobava que el llibre era avorrit però al final m'ha agradat. Jo no tenc un personatge preferit però he trobat que era molt graciós quan Aben Yusuf feia comentaris "verds". La meva escena preferida és quan feien l'elixir amb tots aquells ingredients estranys. I aquesta  és una part divertida com el començament del capítol 23 perquè feia comentaris graciosos com: "No en deixaré cap de viva" (referint-se a les esclaves). I quan ho llegíem tots ens posàvem a riure molt. (A. Piñero)


M'ha agradat perquè, encara que tenia parts avorrides, moltes eren entretengudes i fins i tot divertides. Al principi pensava que no m' agradaria però no s'ha de valorar un llibre per la portada.
El personatge que menys m'ha agradat és Aben Yusuf, encara que donava un poc de d'emoció al llibre. (L. Salas)

M'ha agradat molt perquè hi havia molta acció  entretenguda i divertida. I trob que si et concentres pots imaginar  que estàs dins  la història i tenir les mateixes sensacions que tenen els personatges i el personatge que m'ha agradat més ha estat en Gunhar per demostrar la seva valentia, la seva sinceritat i el  gran cor que té. (T. B. Adrover)

Aquest llibre m'ha agradat molt, m'ha fet valorar la dignitat i l'entrega a les persones que més s'estimen.  El personatge amb qui  més m'he identificat  ha estat N'Ismael, perquè és un fill i sé el que se sent en veure el teu pare que s'allunya o una altra cosa parescuda.  Hi ha hagut una escena molt avorrida, quan els Frares xerraven amb en Gunhar i la més fascinant i divertida ha estat quan va hi  haver el mal temps al vaixell. També m'ha fet sentir més passió per la vela i les seves característiques ja que som marinera i m'he pogut posar a la pell dels persontatges. ( A. C. González)

A mi, normalment, aquestes històries no em solen agradar gens ja que m'agrada més llegir sobre amor i coses així. Però amb aquest llibre m'he adonat que no només els llibres d'amor són interessants, sinó que també ho poden ser aquests llibres d'aventures. Així que si li he de posar una puntuació de l'1 al 100, li posaria un 100. (L. Munch)


 

Comentaris

  1. Calcu me pot explicar de lo sé tracta? Dema tenc un examen I ns com fe-lo

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o