Passa al contingut principal

Activitat de llatí


MAREMÀGNUM (FÒRUM ROMÀ)




El passat divendres 8 d'abril, els alumnes de llatí de 4t d'ESO participàrem al Maremàgnum, un seguit d'activitats realitzades al Claustre de La Misericòrdia (Palma) sobre la vida a l'Antiga Roma. Nosaltres participàrem als tallers de recreació històrica, uns tallers oferts tant per alumnes com per professors dirigits a alumnes d'altres instituts. N'hi havia de temàtiques molt variades com degustació de menjars, tir de fona, de nusos, d'escriptura, de vestimenta... tots ells relacionats amb la vida quotidiana a Roma. 

L'alumnat de l'Institut de Felanitx fórem els encarregats d'oferir un taller sobre les tècniques d'endevinació que utilitzaven els antics, tant grecs com romans, per preveure el futur. Per fer-ho, a més, ens vestírem amb la roba típica de l'època, cadascú d'aquella a la qual pertanyia i segons el seu esglaó social, tot per mantenir al màxim el rigor històric. El nostre taller es dividí en quatre seccions, ja que no sols existia una única forma d'endevinar el futur. El primer grup representà el sacerdot i la pitonissa de l'Oracle de Delfos i les seves famoses profecies, el més antic dels quatre ja que era l'únic ambientat a Grècia. El següent grup s'encarregà d'oferir una demostració dels sacrificis d'animals que realitzaven els harúspexs per examinar les seves vísceres, utilitzant un conill de peluix molt ben elaborat. El tercer grup s'encarregava de demostrar com predeien el futur mitjançant cartes o la quiromància (estudiant les línies de les mans). El darrer grup fóren els àugurs que, mitjançant daus i cartes d'ocells, representaren el vol de les aus que els servia per formular els seus auguris. 
 
Fou un matí molt entretingut, ja que a part d'oferir els nostres propis tallers, poguérem també assistir a tots els altres que es realitzaven simultàniament al mateix pati de la Misericòrdia. Malauradament, el temps no acompanyà; feia molt de fred, tenint en compte que sols dúiem les fines capes de roba amb què vestien fa més de vint segles, i haguérem de recollir tot el material abans d'hora per culpa de la pluja. Tot i així, ens donà temps per deixar bocabadat a més d'un crèdul que s'empassà les nostres prediccions del seu futur, i a la premsa, que posà molta atenció a la nostra taula (alguns de nosaltres fórem entrevistats per IB3, un altres per la pàgina web del Consell de Mallorca, i sortírem fotografiats a la portada del «Diario de Mallorca» de l'endemà).

En definitiva, fou un matí molt divertit en el qual, a part de passar-ho bé, aprenguérem i ensenyàrem a altres estudiants sobre el que havíem estat estudiant darrerament. Sense cap dubte, jugar és la millor manera d'aprendre.
Miquel Maimó Vidal 4t ESO C

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'